Het bordspel HACK YOUR FUTURE is een unieke manier om leerlingen na te laten denken over hun toekomst en ze daarvoor zélf acties te laten ondernemen.
In vier aansprekende spelrondes denken leerlingen na en sparren ze met elkaar over hun talenten en interesses.
HACK YOUR FUTURE is een unieke manier om leerlingen na te laten denken over hun toekomst en ze daarvoor zélf acties te laten ondernemen.
- Doelgroep: Leerlingen uit het VO, vanaf klas 3.
- Aantal spelers: 2 tot 4 spelers
- Spelduur: 20 tot 50 minuten (afhankelijk van het aantal spelmodules)
Interesses en talenten verkennen in vier spelrondes
In vier spelrondes verkennen de leerlingen samen hun levenservaringen, interesses en talenten aan de hand van prikkelende vragen en bepalen ze welke acties ze moeten gaan ondernemen.
Na een snelle Introductieronde moeten ze elkaar flink bevragen in de Vragenstorm. In de spelronde Ervaring wordt aan de hand van voorbeelden uit het eigen leven een link gelegd met de eigen persoonlijkheid. In de ronde Interesse of Talent moet een keus gemaakt worden uit interesses en talenten uit verschillende domeinen. Die keuzes vormen de basis de volgende stap.
De laatste stap in het spel, de spelronde To Do, reikt leerlingen actiepunten en thema’s aan die een link leggen met de profiel- studie- of beroepskeuze en helpt de leerlingen bij het formuleren van doelen en te nemen stappen.
HACK YOUR FUTURE is ontstaan uit lessen levenskunst van docent Elies Schledorn en verder doorontwikkeld door Spelpartners, in samenwerking met het Lectoraat Innovatief & Effectief Onderwijs van Saxion, in opdracht van TechYourFuture, expertisecentrum voor onderwijs in bèta en technologie.